PiNg SaMa DiA

Blog Isu Semasa

(3Gambar) Kita akan mati!!!!Punca utama pesawat Air France Terhempas

 Dua daripada tiga orang juruterbang Air France telah tidur sebelum salah seorang  menjerit kita akan mati!' ketika pesawat mereka terjunam ke dalam laut mengakibatkan kematian semua 228 orang di atas kapal.


Butiran ngeri daripada saat-saat terakhir Penerbangan 447, yang meragut nyawa lima orang Inggeris dan tiga rakyat Amerika, telah didedahkan dalam satu siasatan baru dalam bencana 2009 yang melibatkan Airbus 330.


Diterbitkan dalam majalah Vanity Fair edisi oktober, ia menimbulkan persoalan menakutkan tentang aspek keselamatan di atas kapal pesawat penumpang awam dan 'budaya' yang sering dilakukan oleh juruterbang Air France di atas kapal.



Petikan daripada perbualan yang direkodkan di antara juruterbang berusia 37 tahun iaitu David Robert, Pierre-Cedric Bonin, 32, dan Marc Dubois, kapten berusia 58 tahun kapal terbang, mendedahkan bahawa dua daripada mereka sedang tidur apabila pesawat berhadapan dengan keadaan ribut tropika.

Dengan keadaan cuaca yang teruk di hadapan dan seorang juruterbang junior dibiarkan cemas di mengawal kapal terbang, sementara Dubois memutuskan untuk tidur. '


Menurut ketua penyiasat Alain Bouillard berkata: 'Jika kapten kekal pada kedudukan ketika melalui Zon tropika, melalui pengalamannya, mungkin keadaan itu akan berbeza.

'Tetapi saya tidak percaya ia adalah disebabkan keletihan yang menyebabkan dia meninggalkan tugas. Ia lebih kepada tingkah laku sendiri.

                                        
                                                



'Saya tidak tidur cukup malam tadi. Satu jam - ia tidak mencukupi, "kata Dubois, sebelum dia tidur.
Merujuk kepada 'petak penerbangan yang lain, kabin kecil yang mengandungi dua dermaga di belakang kokpit, menerangkan bagaimana Robert juga turut tidur.
Artikel ini meneruskan: 'Pada malam 31 Mei, 2009, juruterbang Penerbangan 447 tidak berkhidmat untuk penumpang mereka dengan baik.'

Dubois akhirnya memasuki kokpit 1 minit dan 38 saat selepas tiub gagal berfungsi dan pada masa yang sama panik.


Robert berkata: “kita akan kemalangan! Ia tidak benar! Tetapi apa yang berlaku? 'Tidak lama selepas itu, diantara Robert atau Bonin didengari berkata: 'kita akan mati' sebelum ia terjunam ke dalam Atlantik.




Ia mengambil masa dua tahun untuk mendapatkan badan dari bahagian bawah laut, bersama-sama dengan rekod penting seperti perakam suara penerbangan ini.

Air France telah menafikan bahawa juruterbang yang tidak cekap, tetapi telah menambah baik latihan, memberi tumpuan kepada bagaimana untuk menerbangkan kapal terbang secara manual.
Kedua-dua Air France dan Airbus menghadapi tuduhan pembunuhan, dengan siasatan kehakiman yang diketuai oleh hakim Paris dijalankan.
0 Komentar untuk "(3Gambar) Kita akan mati!!!!Punca utama pesawat Air France Terhempas"

 
Copyright © 2014 PiNg SaMa DiA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info