PiNg SaMa DiA

Blog Isu Semasa

(7Gambar) Beri Makan Kucing Di Medan Perang



Pemandu ambulans ini akan memberi makanan kepada lebih 150 kucing yang ditinggalkan akibat perang saudara Syria di Aleppo.
Alaa, merupakan seorang pemandu ambulans di Syria. Beliau mengerti tentang kepayahan dan kesusahan hidup ketika perang saudara yang sedang berlaku. Kerja beliau memerlukan beliau menolong mangsa perang tersebut. Manakala diluar waktu bekerja, beliau menjaga kucing terbiar di bandar Masaken Hanapo di Aleppo.



Masaken Hanano adalah sebuah kejiranan di bandar terbesar Syria, Aleppo yang telah ditinggalkan oleh manusia kerana pengeboman setiap hari dari tentera yang setia kepada Presiden Syria Bashar Al-Assad. Tetapi Alaa masih setia melawat kawasan itu setiap hari untuk memberi makanan kepada kucing yang masih berada di kawasan itu. 


Beliau memberitahu bahawa beliau akan membeli daging yang berharga sekita RM13 untuk kucing-kucing tersebut. Tanpa Alaa, sudah semestinya kucing terbiar ini akan kelaparan di kawasan yang ditinggalkan itu. 


Alaa telah memberi makan kepada kucing-kucing tersebut selama dua bulan. Disebabkan oleh laporan berita mengenai Alaa, netizen media sosial memuji sikap beliau dan ada yang menyamakan sikap beliau seperti Abu Hurairah. Jangan lupa klik share. 




0 Komentar untuk "(7Gambar) Beri Makan Kucing Di Medan Perang"

 
Copyright © 2014 PiNg SaMa DiA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info