PiNg SaMa DiA

Blog Isu Semasa

Lelaki Ini Terjumpa Burung Yang Kecil, Lihatlah Burung Ini Selepas 36 Hari Dibawah Jagaannya

Seorang warga emas telah berkongsi kisah kehidupan yang menakjubkan di imgur tentang bagaimana ketika beliau berjogging terjumpa seekor anak burung yang dalam keadaan sangat lemah.

Kemudian, dia mengambil keputusan untuk membawanya pulang untuk di jaga dengan baik sehingga besar.

Berikut adalah aliran kisah yang sangat menakjubkan.

Hari pertama: Inilah anak burung yang dijumpaai. Sangat kecil dan tidak bermaya. Untuk pengetahuan, anak burung yang kecil seperti ini tidak sesuai jika di angkat begitu sahaja kerana haiwan ini mempunyai sensitiviti yang kuat terhadap bau manusia.

Hari kedua: Burung ini di jaga dengan rapi, di masukkan ke dalam incubator. Setiap suhu sekitar di jaga dengan baik sekali.

Hari ketiga: Anak burung ini di beri makan yang cukup sekali.

Hari keempat: Anda boleh lihat sendiri perkembangan burung ini terhadap bulu-bulu yang tumbuh pada sayapnya. Hebat ! Kadang-kadang dia bising meminta perhatian untuk di beri makan.

Hari kelima: Burung ini sudah pandai untuk belajar duduk dengan baik. Lihatlah pada bulu-bulunya, perkembangan yang sangat luar biasa !

Hari keenam: Gambaran yang lebih jelas terhadap perkembangan sayapnya yang baik. Apabila bulu-bulu mengelilingi sayap tersebut, ia mampu untuk membuka lebih luas.

Hari ketujuh: Semalaman, bulu-bulunya telah gugur dan digantikan dengan pelepah, lihat ! seekor burung !

Hari kelapan: Nak makan ! tak nak bebel !

Hari kesembilan: Burung ini tidak lagi perlukan bantuan incubator. Semenjak badannya di lindungi dengan bulu-bulu yang lebat, dia mampu untuk mengawal sendiri tahap suhu badan mengikut persekitaran.

0 Komentar untuk "Lelaki Ini Terjumpa Burung Yang Kecil, Lihatlah Burung Ini Selepas 36 Hari Dibawah Jagaannya"

 
Copyright © 2014 PiNg SaMa DiA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info