PiNg SaMa DiA

Blog Isu Semasa

10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya

10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia

10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia

10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia | Siapa yang tak kenal Bill Gates pengasas Microsoft yang kerap kali dinobatkan sebagai orang terkaya di dunia, bayangkan saja, harta kekayaannya diestimasi USD 61 milion
Mungkin saja Gates dah bingung untuk menghabiskan wangnya . Selain beramal , beliau juga mempunyai koleksi harta mewah yang akan membuatkan orang yang melihatnya WOW! sungguh hebat!
1 . 1988 Porsche 959 Coupe
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Bill Gates agaknya tidak terlalu banyak mengumpul kereta mewah . Namun sekali membeli kereta , dia memilih salah satu yang termewah dan klasik .Seperti Porsche 959 yang menjadi salah satu koleksinya .
Sewaktu kereta ini dikeluarkan pada tahun 1988 , kereta ini adalah kereta yang terpantas di dunia dan dijual hanya 337 unit dijual untuk koleksi . Pada waktu itu, harganya sangat mahal , mencapai US $ 350 ribu .
2 . 1999 Porsche 911 convertible
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 2 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Bill Gates nampaknya memang menyukai jenama kereta Porsche . Buktinya , lelaki berkacamata ini membeli lagi kereta 1999 Porsche 911 convertible . Harganya mencapai US $ 80 ribu .
1999 Porsche 911 convertible cukupmengkagumkan apabila dipakai untuk menyalurkan hobingebut . Enjin 3.4 liter 24 valve 6 silinder , Porsche jenis ini punya 296 tenaga kuda . Bahan pembuatan kereta daristainless steel .
3 . Lukisan Distant Thunder
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 3 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Bill Gates juga dikenali sebagai pencinta seni yang suka mengumpul mahakarya lukisan . Dia membeli lukisan karya seniman Andrew White seharga US $ 7 juta pada tahun 1996 .
Lukisan bernama Distant Thunder yang sangat artistik ini termasuk yang paling popular di abad ke 20 . Andrew sendiri dikenali sebagai salah satu pelukis realis tenar di Amerika Syarikat .
4 . Lukisan The Nursery
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 4 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Lukisan The Nursery dibeli dengan harga US $ 10 juta oleh Gates . Lukisan ini semula dimiliki oleh seorang pengumpul karya seni bernama Richard Manoogian .
The Nursery dilukis oleh William Merrit Chase yang diselesaikannya pada tahun 1890 . William tersenarai dalam pelukis paling kondang di AS dan The Nursery adalah salah satu karya terbaiknya .
5 . Lukisan Room of Flowers
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 5 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Harga lukisan ini tidak tanggung – tanggung , mencapai US $ 20 juta . Pelukisnya bernama Frederick Childe , salah satu seniman lukis paling berpengaruh di Amerika Syarikat .
Childe adalah salah satu tokoh seni yang memperkenalkan seni impresionis . Dengan pelbagai koleksi lukisan , Gates pun menjadi salah satu pengumpul karya seni yang disegani .
6 . Lukisan Lost on the Grand Banks
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 6 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Lost on the Grand Banks adalah salah satu lukisan termahal yang dimiliki sang pengasas Microsoft . Ia membelinya dengan harga US $ 36 juta pada tahun 1998 sehingga membuat lukisan ini paling mahal di Amerika Syarikat .
Lost on the Grand Banks dilukis oleh Winslow Holmer . Holmer juga salah satu pelukis paling tenar di AS yang suka membuat lukisan dengan tema maritim .
7 . Buku Codex Leicester
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 7 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Dibeli Gates pada tahun 1994 dalam sebuah lelongan , buku ini disebut – sebut buku termahal di dunia . Harganya mencapai US $ 30.8 juta . Mengapa boleh begitu mahal ?
Sebab , buku ini adalah salah satu mahakarya Leonardo da Vinci , salah satu seniman genius paling terkenal sejagat . Buku ini mengandungi tulisan Da Vinci tentang penemuan ilmiahnya , misalnya di bidang Astronomi .
8 . Rumah Xanadu 2.0
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 8 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Rumah utama Bill Gates digelar sebagai Xanadu 2.0 . Rumah ini sangat besar dengan 7 bilik tidur , 24 bilik mandi dan 7 buah dapur . Juga kolam renang raksasa , sauna dan sebagainya .
Cahaya rumah diatur dengan komputer . Touchpad mudah alih mengawal hampir semua perkara , dari televisyen , suhu dan cahaya bilik . Rumah ini juga punya pemandangan menakjubkan kerana menghadap langsung ke tasik .
9 . Pulau Grand Bogue Caye
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia  10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Pulau bernama Grand Bogue ini termasuk salah satu yang terbesar di negara Amerika Tengah tersebut dan dibeli Gates seharga US $ 25 juta .
10 . Pesawat Global Express
10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia 10 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
Salah satu pesawat termewah di dunia , iaitu Bombardier BD – 700 Global Express yang dibanderol US $ 40 juta .
Memang giler kentang harta kekayaan bill gates ini. Kita hanya boleh berangan jek lah kan, klu takde usaha untuk maju dan jadi kaya raya seperti Bill Gates nih.. heeee icon razz 10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya Di Dunia
0 Komentar untuk "10 Harta Kekayaan Bill Gates Orang Terkaya "

 
Copyright © 2014 PiNg SaMa DiA - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info